یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

محمدجواد پاینده: استقبال صمیمی و هیاهوی بی‌سابقه فرودگاه در شب گرم مردادماه جذاب می‌نمود و مرد تازه‌وارد مبهوت این همه اشتیاق از سوی کسانی که او را هرگز ندیده بودند.

گل، ‌لبخند و پلاکاردهای رنگارنگ آن شب اما خیلی زود از یاد رفت. با گذشت چند ماه، از آن همه علاقه و محبت به شدت کاسته شد تا امروز که گفته می‌شود افشین قطبی در آستانه برکناری قرار گرفته است.

قطبی که خیلی زود با درخشش تیمش در نیمه نخست رقابت‌های لیگ به لقب امپراتور در میان هواداران پرسپولیس دست یافت، در نیم‌فصل دوم دگرگون شد.

کسر 6 امتیاز، ‌نقطه‌آغاز بدشانسی‌های بزرگ او به شمار می‌رفت که به از دست رفتن صدرنشینی، شکست و تساوی‌های پیاپی و حالا فاصله گرفتن از تیم نخست جدول منجر شده است.

قطبی، تنهاترین مرد در مجموعه فعلی پرسپولیس به شمار می‌رود که به جز مدیرعامل و چند بازیکن، حامی دیگری در این تیم ندارد. جلسات همدلی، و آشتی‌کنان هم که برای  رفع سوء‌تفاهمات در این چند ماه برگزار شده، تاثیر چندانی نداشته است.

همه چیز در حد تعارفات معمول رسانه‌ای است تا مخالفان سرمربی به عنوان مقصران ناکامی‌های پرسپولیس شناخته نشوند.جایگاه سرمربی به همین شکل در پرسپولیس تضعیف شده و حالا خبر برکناری قطبی به شکل همزمان در رسانه‌ها منتشر می‌شود.

شایعه برکناری قطبی قوت می‌گیرد، در حالی که گفته شده بر اساس یکی از بندهای قرارداد وی، ‌در صورت برآورده نشدن انتظارات باشگاه،  امکان فسخ یک طرفه قرارداد وجود دارد.

روز شنبه محمود خوردبین در جایگاه قائم‌مقام باشگاه خبر اخراج سرمربی را تکذیب کرد و از حمایت همه‌جانبه باشگاه خبر داد.

یکشنبه اما مدیرعامل با صراحت بیشتری به تکذیب اخبار و شایعات روزهای اخیر پرداخت: «بنده با تقدیر از تلاش‌های کادرفنی، از آنها خواسته‌ام روند روبه‌رشدی را که در بازی با استقلال شاهد آن بودیم، ادامه دهند و بدون هیچ‌گونه دغدغه و بدون توجه به شایعات پیرامون کادرفنی و تیم، با قدرت و تمرکز به کار خود ادامه دهند. به کادر فنی اطمینان دادم از حمایت کامل اینجانب برخوردارند و پرسپولیس می‌تواند با تمرکز بر روی تمرینات و دوری از حاشیه‌ها فصل موفقی را در کارنامه خود ثبت کند.»

گرچه تکذیب مسئولان باشگاه آرامش نسبی را بر مجموعه پرسپولیس حاکم کرد  اما همچنان اخبار و حواشی زیادی در اطراف این مجموعه دیده می‌شود.جلسات اخیر اعضای کادر فنی با مدیرعامل هم تا حدودی حاشیه‌ساز بوده است. برخی از اخبار تاییدنشده حاکی است که دیگر اعضای کادر از عملکرد فنی قطبی انتقاد کرده‌اند. در بین این جمع نقش مرزبان مثل همیشه پررنگ به نظر می‌رسد.

کاشانی اما جلسه با اعضای کادرفنی را مثبت ارزیابی کرده است: «کادرفنی گزارشی از وضعیت کنونی  تیم ارائه داد و ضمن اعلام برنامه‌های خود، برای 8 هفته پایانی موانع و مشکلات موجود را مطرح و خواستار رفع این موانع شد. در این جلسه درباره دیدار با استقلال اهواز نیز صحبت و مقرر شد پس از هر بازی جلسه‌ای با کادرفنی داشته باشیم.»

تاکید مسئولان باشگاه بر حفظ سرمربی، فضای موجود در مجموعه پرسپولیس را آرام‌تر می‌کند اما نتیجه بازی سخت قرمزپوشان در اهواز ممکن است بازهم مشکلات بیشتری را به همراه داشته باشد. ناکامی پرسپولیس در این بازی فاصله این تیم با صدر جدول را بیشتر خواهد کرد که این موضوع تشدید انتقادات و حملات مخالفان او در مجموعه پرسپولیس را به همراه دارد.

سرمربی برخلاف بسیاری از منتقدان نمایش تیمش در بازی با استقلال را ناامیدکننده نمی‌داند و حتی امیدوار است این مسابقه بازگشت پرسپولیس به روزهای موفق نیم‌فصل نخست را در پی داشته باشد: «ما همدل شده‌ایم که به قهرمانی برسیم. بعد از گل استقلال همه دیدند که پرسپولیس خوب و هماهنگ بازی کرد. اگر همین بازی را در مسابقات آینده تکرار کنیم به فرم مطلوب بازمی‌گردیم و باز هم شانس اول قهرمانی خواهیم بود.»

قطبی دیگر به تکرار حرف‌های گذشته و خصوصاً صحبت در مورد اختلاف با اعضای کادر فنی تمایلی نشان نمی‌دهد.

او روزهای سختی را در پرسپولیس تجربه می‌کند و در این خصوص می‌گوید: «در زندگی 44 ساله خودم طبیعتاً در موقعیت‌های سخت زیادی قرار گرفته‌ام اما نقطه مشترک همه این روزها، تلاش بود و اینکه هیچ‌وقت ناامید نشدم. با تلاش، منطق و فکر این روزها را پشت‌سر گذاشتم و مقابل مشکلات قرار گرفتم. خوبی روزهای سخت این است که درس‌های زیادی به انسان می‌دهد و با تجربه عبور از این سختی‌ها، قدرت بیشتری احساس می‌کنم.»

کد خبر 47907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز